Leverantörsportalen ger översikt över personallistor och dokument relevanta för din verksamhet och gör det möjligt att använda denna information igen på
andra projekt som körs i HMSREG.
Biträdesavtal
Vid användning av funktionaliteten i HMSREG kan personinformation komma att insamlas, registreras, sammanställas, lagras och utlevereras.
Detta anses falla under den nya Dataskyddsförordningen (GDPR), även om det inte föreligger ett kommersiellt förhållande mellan ditt företag och
personuppgiftsbiträdet, Omega. Ett enklare biträdesavtal som är integrerat i lösningen erbjuds därför till de som önskar att använda Leverantörsportalen.
Biträdesavtalet beskriver de rättigheter och skyldigheter Omega har som personuppgiftsbiträde och motsvarande för
som behandlingsansvarig.
Se det kompletta biträdesavtalet här (på engelska).
Efter att biträdesavtalet har godkänts, loggas kontaktperson och tidpunkt för dess godkännande.
The HMSREG Supplier Portal provides the possibility to send lists of personnel and relevant documentation relating your company to the Main Contractor of
a project where you are invited to participate. You will even be able to store the information for future use.
Data Processor Agreement (DPA)
By using the functionality in the HMSREG Supplier Portal, information about personell can be registered, grouped, stored and sent to the Main Contractor.
No information is shared outside what you as Data Controller share with your Main Contractor.
Even if there is no commercial agreement between as Data Controller, and Omega PS AS as
Data Processor, this processing activity is governed by the EU General Data Protection Regulation (GDPR). To comply with regulation, you will have to accept
this DPA to use the portal.
In the enclosed full version of this agreement, there is a more detailed description of the data processing activity connected to this agreement, and the
rights and obligations that the Data Controller and the Data Processor has according to this agreement.